30 March 2011

M.A.A.F



sayang…sy taw sy salah …sy yg xmampu nk ikot ape yg awk nk…sy da mungkir jnji ng awk…ya..mmg sy salah…tp sy mnx maaf sgt2 kt awk..sy taw nie salah sy yg berulang kali kat awk… maaf atas salah sy kt awk… sy taw sy nie sering wt salah ng awk..tp tue xbermakna sy x sygkn awk…honestly,sy mmg syg kn awk sgt2,terlalu sygkn awk sbnrnye…..tp sy da wat salah ng awk…hnya kemaafan awk yg saya harapkn dr awk…


Bila aku salah
Tolong maafkanlah
Ku tak ingin membuat
Kau menangis

Aku tahu kau marah
Aku tahu kau luka
Tapi jangan paksa
'tuk berpisah

Aku ingin selalu bersamamu
Walau senang walau kita susah

Mungkin aku salah di matamu
Mungkin aku lemah di matamu
Tapi tak pernah terpikir
Kau pergi tinggalkan aku

Bila aku salah di matamu
Bila aku lemah di matamu
Ku hanya bisa memohon
Maaf atas salahku

Aku tahu kau marah
Aku tahu kau luka
Tapi jangan paksa
'tuk berpisah

Aku ingin selalu bersamamu
Walau senang walau kita susah

Mungkin aku salah di matamu
Mungkin aku lemah di matamu
Tapi tak pernah terpikir
Kau pergi tinggalkan aku

Bila aku salah di matamu
Bila aku lemah di matamu
Ku hanya bisa memohon
Maaf atas salahku

Aku ingin selalu bersamamu
Walau senang walau kita susah

Mungkin aku salah di matamu
Mungkin aku lemah di matamu
Tapi tak pernah terpikir
Kau pergi tinggalkan aku

Bila aku salah di matamu
Bila aku lemah di matamu
Ku hanya bisa memohon
Maaf atas salahku

27 March 2011

SaLah KaH AkU?????



SALAH KAN AK???

emm….wht should I do??? Ape patot ak lakukan ye??? Ape nie sume salah ak??? Ak mencari!!!..mencari ape salah ak???

Salah ak sbb mengenali kau???


Salah ak sbb da hubungan ngn kau???


Salah ak sbb sayangkan kau???


Salah ak sbb pertahankan kau??


Salah ak sbb jujur ng kau??


Salah ak sbb ikot ape yang kau nk???


Salah ak sbb pilih kau???


Salah ak sbb utamakan kau dlm sume hal??


Salah ak sbb cintakn kau??


Salah ak sbb pilih kau dr kawan2 ak??


Salah ak sbb xmampu nk setia ng kau??


Salah ak sbb ak bertwus terang ng kau??


Salah ak sbb wat kau xyakin ng ak dh??


Salah ak sbb xmampu wat kau pecayakan ak dah??


Salah ak sbb xmampu utk berubah??


Salah ak sbb wat kau xpasti ng ak nie??

Dan salah ak tetap menjadi salah aku…..

19 March 2011

TERlambat...



MAAF...ANDA DA TERLAMBAT UNTUK HALANG SAYA...MAAFKAN SAYA...
ITU KESILAPAN YANG ANDA XDAPAT BETULKAN...
ANDA TERLAMBAT....

ke'bahagian' dlm 'PERPISAHAN'


Tak perlu ucapkan sepatah kata...
Kerana lantang terbaca dari muka...
Kau dan aku sudah tiada keserasian di jiwa...
Mungkin magisnya sudah hilang...
Tak perlulah kita mencuba lagi...
Betulkan kesilapan perhubungan ini...
Bila setiap perbincangan menjadi perbalahan...
Manakah agaknya cinta kasih?
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum...
Bunga yang layu pada musim luruh...
Yang dulunya mekar disinar suria...
Bila sudah kering pasti akan gugur...
Seperti cinta kita yang jelas ternyata...
Semakin lama semakin rekah...
Menimbulkan tanya apa mungkin kita...
Temu kebahagiaan dalam perpisahan...
Tiap titis airmata kau tangiskan...
Ku dah cukup menampung selautan...
Begitu lama ku pendam tapi hanya berdiam...
Kerana cuba menafi realiti...
Embun pun takkan mampu menyubur sekuntum...
Bunga yang layu pada musim luruh...
Yang dulunya mekar disinar suria...
Bila sudah kering pasti akan gugur...
Seperti cinta kita yang jelas ternyata...
Semakin lama semakin rekah...
Menimbulkan tanya apa mungkin kita...
Temu kebahagiaan dalam perpisahan...

13 March 2011

andai saya tiada..

awk....
andai 1 ary nty saya da xde da..ape akan jadi kat awk??awak sedey x bile sy dah xde??awk nagis x???nape awak sdey??? nape awk sdey?? nape mzt awk jadi cm tue??? 
awk penah kata yg saya nie istimewa sgt bg awk..tp nape tiap kali saya sdey awk biarkan sy mcm tue je..awk langsong xpujuk sy..awk langsong xcal sy...1mcj pon ak xsend kt sy...tape awk..sy taw awk terlalu sibok ngan urusan awk..tapi awk ingat x kat saya spnjang kita ta berhubung tue??
awak...
walaopun awk ta penah balas mcj2 sy...sy tetap akn tngu awk smpai bila2..sebab sy da janji untuk syg awk smpai akhir nafas sy nie...
awk...
saya sayang kan awak..awk kena tahu nie..sbb sy ta mampu nak tipu perasaan saya nie...
ingat lah...saya akn tetap sayangkan awk hingga nafas saya yg terakhir....
sy sygkan a.w.a.h

keinginan ku terhadap 'boy' dlm COUPLE


  •   Boy yg akan wat ak ketawa setiap kali bersama ng dy
  •   Boy yg akan menjaga aty n perasaan ku
  •   Boy yg akan membuat semua mimpiku mnjadi keyataan
  •   Boy yg akan menjaga diriku lbey dr dirinya
  •   Boy yg  akan menjadi mimpi2ku indah setiap kali tdo
  •   Boy yg akan buat ak teringatkn dy dlm setiap perbuatanku
  •   Boy yg akan menjadikn hari2 ku indah
  •   Boy yg akan menghapus air mataku setiap kali ia mengalir
  •   Boy yg akan menjadi hero dlm hidup ku
  •   Boy yg akan menjadi telinga utk mendengar sgala masalah ku
  •   Boy yg akan menjadi bahu tempat utk ak menagis
  •   Boy yg akan menjadi tangan menghulurkan bantuan saat ak susah
  •   Boy yg akan menjadi kaki tempat ak berdiri dikala ak kecundang
  •   Boy yg akan memberiku semangat saat ku lemah
  •   Boy yg akan membuat ak bahagia bila bersamanya
  •   Boy yg akan menegurku bila ak terleka
  •   Boy yg akan  menasihatiku bila ak tersalah
  •   Boy yg akan menjadikan ak ratu dlm hidupnya

ADAKAH sume tue akan mampu utk ak
milikinya????


no promises btween us...


Hey baby,
when we are together, 
doing things that we love.
Every time you’re near I feel like I’m in heaven,
feeling high
I don’t want to let go, girl.
I just need you to know girl.
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby,
now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
Here tonight
Hey baby, 
when we are together, doing things that we love.
Everytime you’re near I feel like I’m in heaven, 
feeling high
I don’t want to let go, girl.
I just need you you to know girl.
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises.
Baby,
now I need to hold you tight, I just wanna die in your arms
I don’t want to run away, I want to stay forever, thru Time and Time..
No promises
I don’t wanna run away, I don’t wanna be alone
No Promises
Baby,
now I need to hold you tight, now and forever my love
No promises
I don’t wanna run away, baby you’re the one I need tonight,
No promises
Baby,
now I need to hold you tight,
I just wanna die in your arms
Here tonight.

10 March 2011

Cerita syaitan mengajar Abu Hurairah ayat kursi


Abu Hurairah r.a. pernah ditugaskan oleh Rasulullah s.a.w. untuk menjaga gudang zakat di bulan Ramadhan. Tiba-tiba muncullah seseorang, lalu mencuri segenggam makanan. Namun Abu Hurairah berjaya menangkapnya. “Akan aku adukan kamu kepada Rasulullah s.a.w.,” gertak Abu Hurairah. Bukan main takutnya pencuri itu mendengar ancaman Abu Hurairah, sehingga dia merayu : “Saya ini orang miskin, keluarga tanggungan saya ramai dan saya sangat memerlukan makanan.”Maka pencuri itu pun dilepaskan.
Keesokan harinya, Abu Hurairah melaporkan kepada Rasulullah s.a.w. Maka bertanyalah beliau : “Apa yang dilakukan kepada tetamu semalam, ya Abu Hurairah?” Dia mengeluh, “Ya Rasulullah, dia seorang miskin, keluarganya ramau dan sangat memerlukan makanan,” jawab Abu Hurairah. Lalu diterangkan pula olehnya, bahawa ia kasihan kepada pencuri itu,, lalu dilepaskannya.
“Dia berbohong ” kata Nabi Muhammad s.a.w.: “Pada waktu malam nanti dia akan datang lagi.”
Kerana Rasulullah s.a.w. berkata begitu, maka penjagaannya diperketatkan, dan kewaspadaan pun dipertingkatkan.
Dan, benar sekali pencuri itu kembali lagi, lalu mengambil makanan seperti semalam. Kali ini dia juga tertangkap. “Akan aku adukan kamu kepada Rasulullah s.a.w.,” ugut Abu Hurairah, sama seperti malam sebelumnya. Dan pencuri itu pun sekali lagi meminta ampun : “Saya orang miskin, keluarga saya ramai. Saya berjanji esok tidak akan kembali lagi.”
Kasihan juga rupanya Abu Hurairah mendengar keluhan orang itu, dan kali ini pun dia dilepaskan. Pada paginya, kejadian itu dilaporkan kepada Rasulullah s.a.w., dan beliau pun bertanya seperti kelmarin. Dan setelah mendapat jawapan yang sama, sekali lagi Rasulullah s.a.w. menegaskan : “Pencuri itu bohong, dan malam nanti dia akan kembali lagi.”
Malam itu Abu Hurairah berjaga-jaga dengan lebih berwaspada. Diperhatikannya dengan teliti setiap gerak-geri disekelilingnya sudah dua kali ia dibohongi oleh pencuri. Jika pencuri itu benar-benar datang seperti diperkatakan oleh Rasulullah s.a.w. dan dia berjaya menangkapnya, ia telah bertekad tidak akan melepaskannya sekali lagi. Hatinya sudah tidak sabar lagi menunggu-nunggu datangnya pencuri jahanam itu. Beliau kesal. Kenapa pencuri semalam itu dilepaskan begitu sahaja sebelum diseret ke hadapan Rasulullah s.a.w.?
Malam semakin larut, jalanan sudah sepi, ketika tiba-tiba muncul bayangan yang datang menghampiri longgokan makanan yang dijaganya. “Benar, dia datang lagi,” katanya dalam hati. Dan tidak lama kemudian pencuri itu telah bertekuk lutut di hadapannya dengan wajah ketakutan. Diperhatikannya benar-benar wajah pencuri itu. Ada semacam kepura-puraan pada gerak-gerinya. “Kali ini kau pastinya ku adukan kepada Rasulullah s.a.w.. Sudah dua kali kau berjanji tidak akan datang lagi ke mari, tapi ternyata kau kembali juga. Lepaskan saya,” pencuri itu memohon. Tapi, dari tangan Abu Hurairah yang menggenggam erat-erat dapat difahami, bahawa kali ini ia tidak akan dilepaskan lagi.
Maka dengan rasa putus asa ahirnya pencuri itu berkata : “Lepaskan saya, saya akan mengajar tuan beberapa kalimah yang sangat berguna.”
“Kalimah-kalimah apakah itu?” Tanya Abu Hurairah dengan rasa ingin tahu. “Bila tuan hendak tidur, bacalah ayat Kursi : Allaahu laa Ilaaha illaa Huwal-Hayyul Qayyuuumu….. Dan seterusnya sampai akhir ayat. Maka tuan akan selalu dipelihara oleh Allah, dan tidak akan ada syaitan yang berani mendekati tuan sampai pagi.” Maka pencuri itu pun dilepaskan oleh Abu Hurairah.
Dan keesokan harinya, ia kembali menghadap Rasulullah s.a.w. untuk melaporkan pengalamannya yang luar biasa tadi malam. Ada seorang pencuri yang mengajarinya kegunaan ayat Kursi. “Apa yang dilakukan oleh tawananmu semalam?” tanya Rasulullah s.a.w. sebelum Abu Hurairah sempat menceritakan segalanya. “Dia mengajarku beberapa kalimah yang katanya sangat berguna, lalu ia saya lepaskan,” jawab Abu Hurairah. “Kalimah apakah itu?” tanya Nabi Muhammad s.a.w.. Katanya : “Kalau kamu tidur, bacalah ayat Kursi :
Allaahu laa Ilaaha illaa Huwal-Hayyul Qayyuuumu….. Dan seterusnya sampai akhir ayat. Dan ia katakan pula : 
“Jika engkau membaca itu, maka engkau akan selalu dijaga oleh Allah, dan tidak akan didekati syaitan hingga pagi hari.”
Mendengar cerita Abu Hurairah, Nabi Muhammad s.a.w. berkata, “Pencuri itu telah berkata benar, sekalipun sebenarnya dia tetap seorang pendusta.” Kemudian Nabi Muhammad s.a.w. bertanya pula : “Tahukah kamu, siapa sebenarnya pencuri yang bertemu denganmu tiap malam itu?” “Entahlah.” Jawab Abu Hurairah. “Itulah syaitan.” jawab Nabi Muhammad s.a.w.

09 March 2011

salah paham.. :P



chooOOii....hei...mmg mula2 ak membara r...ner x nye tetiba 'owg' tue remove ak dr fwenz some1...agak xpuas aty dsitu....pe masalah lu ng gua ar???? wak luuu...tetiba nk cri pasal haa...wa da kacu lu ke?? wtf maa...chooiii toi laa..ak mmg pelek sgt2 pe laa owg tue nk wt ak nie musuh dy ke??hurmm...cam ape ar...
ak pe ag...mulakn serangan ar...da tny kt sblah pihak dy kata dy xtw, n say owg tue yg remove...n paling penting ak bc mcj pihak tue kata owg tue remove bnyk kot mmber dy...ak jd pelek laa..dy npe nk wt ak ng pihak tue cm tue?? ak dok goda pihak tue ke yg smpai dy nk remove ak??hei...ag pelek dah laa dy fighting wit my fwenz..xkan nk babitkan ak skali kot...unfair laa cm tue..nevermind,better let me ask owg tue first...mula2 ak ckp elok2 ar..pas tue xleh nk kawal dh ak mula kuarkn kata2 agk kasar dah tajam..huhu..n sowy owg tue coz wat u terasa k..hahaha...xsengaja kot...n now sume trjadi angkara salah paham k..n ur pihak tue yg bg taw ak cm tue..so,xleh nk salah kn ak 100% ea serang ang k....pape pon ak mnx maaf k..lau ang terasa tue ak xleh nk kata pe laa...sbb pihak tue yg kata cm tue kt ak k...so,salah dy laa sbb bg kenyataan yg silap mula2..pas abeh ak serang ang bawu dy dapat berfikir scara logik kot n tell me the truth...now,ak da hentam ang, ak mnx maaf laa noh...salah paham sikit je pon cm ang kata gak kn....now o-0 k..lau ang terasa or xpueh aty kt ak..let disscus wit me k...ak on je bile2 k..n ak xmo lau ang jenis nk bawak mulut lak...be matured yeah...xsume owg perfect k...sometime de gak dy wt salah..cam ang gak kn...hehe..  
moral value nye...pastikan kenyataan yg anda buat mula2 benar ye..supaya owg lain xmnjadi mangsa..

07 March 2011

gara2 overslept!!


waaa.....nie sume gara gayot arh!!!

em...aqi nye class ctu ak ng abell terlepas p...waa,cmner laa xleh sdar ea??
myb kusyuk tdo ngt kot dlm surau...tmbah2 ag ujan lak...sjok2 nie mmg tenteram jee tdo..bhahaha...npe laa abell leh tdo xsdar dri ea???
lau ak da gak sbb coz gayot..huhuhu..no wonder laa y ak overslept..ngee~ abell wtpe laa yg tdo nyenyak ngt...mimpi ape laa tue...aaaa...bhya nie!! mmpi bkn2 paa...hahhaahah...(padan muka abell)
pas kejadian bngon lewat tdo kt suaru..ak nk abell tlh mndapat moral value nye...jng tdo lwt2, gayot lme2 hari da clss...on9 xsdaq diri!!memajang jee nk on9 tue..bawak tobat2 laa oi...hahaha..ida n rara tlh dengan secara rasminye dilantik mnjadi pa km ber2...hahah...so,kowg jng lupa tngungjawap kowg eh!! melaksanakn nya dengan jaya k!! cayah lah kwn2 ak...hehe..pape pon tahniah sbb ak n abell kne sdaq diri k!! bnyk clss ngt da ponteng nie..insaf laa kita sblowm kne repeat eh...(waa,seramnye...huhu)

~ Dengan ini ak akan cuba utk tidak ponteng mna2 class ag..lau kecemasan je ak wat..huhu ~

menjadi anak yg soleh





Untuk mendidik diri agar menjadi insan yang solehah adalah dengan banyak melakukan amalan yang terpuji, berusaha untuk meninggalkan dosa-dosa yang kecil apakah lagi dosa-dosa besar. Jangan tinggalkan amalan yang wajib, jalinkan siraturrahim dengan sanak keluarga dan hormati kedua ibu bapa, sebab keredhaan Allah itu tergantung kepada kerdhaan ibu bapa terhadap kita. Namun yang paling penting tutuplah aurat agar kehidupan mendapat keberkahan Allah SWT.

    Banyakkan membaca Al Quran dan berzikir insya Allah, hati akan menjadi tenang.
    Doa-doa untuk mendidik hati dan diri, diantaranya  adalah seperti berikut:-

    *Doa agar terhindar dari kesesatan (Ali Imran ayat 8).
    *Doa agar tetap pendirian (Ali Imran 147).
    *Doa agar diberi rahmat (Al A'raf 23).

06 March 2011

...Mainan utk si dy....

Bila kita dah menyayangi some1 tue..segalanya indah dlm hidop nie..tp bila kita berantakan ng dy..abeh sgalanye mnjadi 'taik'....hidop ini xslalunya indah..jadi kita kne hias dy ng mcm2 aktiviti bg dy mnarik..andai kita kata dy bohsan,tapi sbenarnya..kita nie yang membohsankn..kita xpandai nk mnjadikn hubungan tue menarik dan heppening..hurmm...entah laa,cm pelek je bila ak nk cakap formal nie..wakakaka....emm,ape ak nk story ea???                     


                  ~  mainan utk si dy ~
hehe..cm ak ckap mula2 tue..kita kne jdikan hubungan nie menarik n best...so,ak tw pe yg dy suka...ak pon nk hadiahkan mainan utk si dy..taarrraaa!! tue laa dy..magic cube 4 u dear..heheh..yg nie bntuk dy laen cket..n da 1 ag..ag pelek design dy..tp xpe2 kita jng tamak nk beli bnyak2..cian kt owg laen gak..huhu...cuk men laa yg nie dlu tw..maen sampai pro k..pas tue bawu og hdiahkn yg ag mncabar kt cuk...owg kn cuba cari yang 20x20x20 tue..i.ALLAh,tue lau owg berkesempatan lar...hehehe...owg taw beli je kan,tap main hampeh...xrety lngsong...bahkan yan 3x3x3 pon owg xtw lngsong..agagagga~  
bile dy nk ajar owg?? uik..dy da ajr da pon...tp owg xleh nk pick up gak..hahaha...twok tol laa owg nie kn...xpe2,1day nie owg try laa bljar men benda alah nie..
emm...hope cuk suke eh ng benda alah nie..duk laa pegang benda alah nie setiap masa...nk tdo bwk,nk mandi bwk,nk 'ehem2' pon bawak men gak tw....hahaha..chooiiii,xsenonoh tol laa ak nie..nie contoh2 rubik yg ak ade picture dy laa...